Перед початком процедури реєстрації торгової марки ми радимо клієнтам провести інформаційний пошук на тотожнсть та схожість позначення. Не всі розуміють навіщо це потрібно і що він дає.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для таких самих або споріднених з ними товарів і послуг.
Отже, Ваше позначення не буде зареєстроване як торгова марка, якщо воно тотожне або схоже до ступення змішування з уже зареєстрованими торговими марками або позначеннями, уже заявленими на реєстрацію до Укрпатенту. При цьому ці позначення повинні поширюватися на споріднені товари і послуги.
Тотожні позначення — це позначення, які збігаються один з одним в усіх елементах, тобто є абсолютно ідентичними.
Схожі настільки, що їх можна сплутати, позначення — це позначення, які незважаючи на окрему різницю елементів, можна сплутати один з одним, вони асоціюються один з одним.
Питання про те, чи є позначення тотожними або схожими вирішується експертом при проведенні кваліфікацйної експертизи. Однак, краще заздалегіть знати про можливість відмови в реєстрації торгової марки на цій підстави і спробувати усунути проблему.
При проведенні експертизи експерти керуються Методичними рекомендаціями з окремих питань проведення експертизи заявки на знак для товарів і послуг.
Для встановлення схожості позначень необхідно провести порівняльний аналіз, що має ґрунтуватися на комплексному, всебічному аналізі порівнюваних позначень, а саме: сприйнятті домінуючих і другорядних графічних елементів, співставленні звукового складу, асоціативного ряду, ступеню семантичної близькості. При цьому, головним є перше зорове сприйняття досліджуваних позначень.
Встановлення схожості словесних позначень здійснюється з урахуванням звукового (фонетичного), графічного (візуального) та смислового (семантичного) критеріїв схожості. Під час порівняння таких позначень береться до уваги загальне враження, яке складається на основі сукупної дії звукової, графічної та смислової схожості. Під час експертизи словесних позначень увага звертається в першу чергу на їх схожість, а не на їх відмітність, оскільки саме схожі елементи призводять до змішування знаків.
Схожими настільки, що їх можна сплутати за звучанням визнаються позначення, в яких:
Отже, якщо під час проведення попереднього інформаційного пошуку на тотожність і схожість позначення були виявлені такі позначення необхідно змінити Ваше позначення: додати до нього нові словесні або зображувальні елементи, змінити кольорову гаму, приділити значну увагу саме зовнішньом вигляду. Це не гарантує, але значно підвищує Ваші шанси на реєстрацію торгової марки.
- транслітерація одного і того ж слова літерами іншого алфавіту (ГЕЛІОС-HELIOS);
- відмінними є лише одна або дві літери (РАПТОР-ДАПТОР, ARIBOLT-ORIBOLD, РЕВІМАЛОН-РЕВІНАЛОН).
- загальне зорове сприйняття;
- вид шрифту;
- графічне написання (відтворення) з урахуванням характеру букв (наприклад, друковані чи письмові, заголовні чи рядкові);
- розташування літер по відношенню одна до одної;
- алфавіт, літерами якого написане слово;
- колір чи поєднання кольорів.
- зовнішня форма;
- наявність чи відсутність симетрії;
- смислове значення;
- вид і характер зображень (натуралістичне, стилізоване, карикатурне і т.п.);
- поєднання кольорів і тонів.
1 – 2, 3, 5, 17, 19 | 10 – 5, 9 | 24 – 25 |
2 – 1, 3, 17 | 11 – 6, 7, 9 | 25 – 18, 24 |
3 – 1, 2, 5, 21 | 12 – 7, 9 | 29 – 30 |
5 – 1, 3, 10 | 17 – 1, 2, 6, 19 | 30 – 29 |
6 – 7, 9, 11, 17, 20, 21 | 18 – 25 | 32 – 33 |
7 – 6, 8, 9, 11, 12 | 19 – 1, 17 | 33 – 32 |
8 – 7 | 20 – 6 | |
9 – 6, 7, 10, 11, 12 | 21 – 3, 6 |
Читать также: ПРАВОМІРНЕ ВИКОРИСТАННЯ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МАРКИ БЕЗ ДОЗВОЛУ ВЛАСНИКА